Webinar | Rettigheter og plikter ved hjemmekontor – under og etter korona

tirsdag 23. juni
1100-1200
Webinar

Mange bedrifter har nå erfaring med hjemmekontor for sine ansatte over en lengre periode. For flere fungerer dette veldig godt, og både ansatte og arbeidsgivere kan ha ønske om å innføre delvis hjemmekontor som en mer fast ordning, også etter korona. I vårt webinar om dette temaet vil vi gå gjennom hvilke plikter som påhviler arbeidsgiver ved fast hjemmekontor, og gi tips om mulige fallgruver og hva som kan gjøre hjemmekontoret til en suksess.

Tema for dagen er:

  • Kan ansatte pålegges hjemmekontor?
    • korona-situasjonen og myndighetenes anbefaling
    • midlertidig eller fast ordning – også etter korona
  • Forskrift om arbeid som utføres i arbeidstakers hjem
    • skriftlig avtale
    • arbeidstid
    • HMS
  • Yrkesskadeforsikring
  • Overvåkning
  • Kan ansatte kreve å få beholde hjemmekontor?
  • Fordeler og ulemper ved hjemmekontor
  • Tips for vellykket hjemmekontor og effektiv drift

Ingen deltakeravgift!

KLIKK HER FOR Å REGISTRER DEG!