Webinar innen skipsarbeidsrett den 1. september 2020 fra kl. 12.00 – 13.00
Vi gjentar suksessen fra mai i år og kjører del 2 av webinaret “HR til sjøs” den 1. september 2020. Denne gangen vil vi ha fokus på oppsigelser og gå mer i dybden både hva gjelder oppsigelser grunnet arbeidstakers forhold og virksomhetens forhold (nedbemanning). I tillegg vil vi se på regelverket for mannskapsbytter i dagens situasjon med Covid 19.
Ingen deltakeravgift!
Vi vil gjennomgå:
- Hva må en passe på ved mannskapsbytter? Hva er egentlig regelverket her? Konsekvenser ved brudd
- Når og hvordan kan rederiet gå til oppsigelse pga. mangelfullt arbeid, samarbeidsproblem, stort sykefravær, rus eller fravær?
- Hvordan gjennomføre en forsvarlig nedbemanning? Når kan bedriften legge vekt på andre kriterier enn ansiennitet og hvilke kriterier er saklige?
- Hvilke krav stilles til saksbehandling og dokumentasjon ved de to ulike oppsigelsesgrunnlagene?
- Praktiske råd og tips